לפעמים אנחנו מגיעים לגיל הזקנה עם צלילות מלאה ובלי בעיות תנועה או בעיות חלקיות בלבד, ועדיין - אנחנו מפחדים להישאר לבד, מהפחד שאם יקרה משהו חס וחלילה נהיה משותקים ואף אחד לא יוכל לעזור לנו. לצורך זה יש שירותי מצוקה, שדואגים להבטיח כי בעת צרה יהיה מישהו לצידנו.
מלבד הטלפונים שכולנו מכירים ומשננים בע"פ - 100 למשטרה, 101 למד"א, 102 למכבי האש, 103 לחברת החשמל, ו-106 למוקד העירוני, ישנם מספרים נוספים שתמיד כדאי שיהיו לנו בחיוג המהיר בטלפון הנייד והנייח, כדי שתמיד יהיו קרובים אלינו וזמינים כשאנחנו צריכים.
מספר אחד שתמיד כדאי שיהיה זה את מספר החירום של בית החולים הקרוב אלינו. מספר בית החולים יתחיל תמיד ב-1255, ואז יתלווה בשלוש ספרות, בדרך-כלל, שמזהות את בית החולים הספציפי. כך, למשל, מספר הזיהוי של בית החולים איכילוב הוא 133, כך שאם אנחנו רוצים להתקשר לאיכילוב נחייג 1255133. אם נרצה לתפוס את הדסה עין כרם, שמספר הזיהוי שלו הוא 122, נחייג 1255122.
בנוסף, ישנם מספרי מצוקה למטרות רבות שכדאי שנכיר. מספר חשוב הוא זה של ער"ן - עזרה רפואה נפשית: 1201. אם אנחנו מרגישים מדוכדכים או לבד ולא יודעים מה לעשות - זה המספר הראשון שכדאי לפנות אליו! כדאי להיכנס ללינק הזה ולהסתכל על מגוון המספרים והשירותים שאנחנו יכולים לקבל: כל אחד לפי צרכיו.
שירות שרבים נעזרים בו הוא שירות הטלרפואה שירותי שחל, שירותי רפואת חירום ללב שמבטיחים היענות במקרה מצוקה. מלבד מספר חירום שהחברה מספקת, היא גם מספקת לחצן מצוקה שאפשר ללחוץ במקרה שאנחנו מרגישים מיחושים בלב, כדי שאם חס ושלום קורה לנו משהו, אנשי מקצוע יגיעו אלינו במהירות וביעילות.
מוקדי רפואה שונים שאפשר להשתמש בהם מבטיחים לנו כי ישנו צוות המפקח על מצבנו הרפואי (בטכנולוגיה של ימינו הם אף יכולים לקרוא תשדירי א.ק.ג. מרחוק, מבלי שיצטרכו להגיע במיוחד אלינו הביתה), כך שאם פתאום ישנה בעיה שאפילו אנחנו לא מודעים אליה, הם יכולים להתקשר ולשאול אם הכול בסדר, ואם אנחנו לא עונים - לשלוח ניידת חירום ולוודא שהכול כשורה.
מלבד שירותי טלרפואה, הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו מאפשרת לנו להתקדם עם הזמן וגם להשיג שירותי חירום מבוססי GPS (על פי טכנולוגיות מיקום לוויני) הצמודים לסמארטפון שלנו. כך שגם כאשר אנחנו מחוץ לבית נוכל ללחוץ על אפליקציה שתודיע לשירותי החירום מיד איפה אנחנו כאשר אנו מרגישים חלשים וזקוקים לעזרה.
טכנולוגיה זו תאפשר לנו לצאת יותר בחופשיות מהבית כי אנחנו יודעים שהעזרה נמצאת תמיד בכיס שלנו. בנוסף, קופות חולים ציבוריות ופרטיות מציעות שירות ביקורי רופא בתדירויות שונות, כך שנוכל לדעת שאנחנו בידיים טובות של מישהו שעוקב אחרינו ומוודא שמצבנו לא התדרדר מבלי ששמנו לב לכך!
כמובן שהאפשרות הכי בטוחה לשירותי מצוקה היא זו של דיור מוגן או בתי אבות. באלו ניתן לקבל פיקוח על בסיס יומי, עם צוות רפואי מנוסה שמכיר אותנו היטב ויודע מי אנחנו ומה הבעיות שלנו. הוא ישים לב כאשר אנחנו חלשים מהרגיל או כאשר יש שיפור במצבנו ויידע לדווח לנו ולמשפחתנו על התפתחויות הקשורות בבריאות שלנו.
אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.